You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Regulamin


Regulamin zakupu w systemie dystrybucji biletów karabas.pl

1. ZASADY OGÓLNE
Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do sprzedaży biletów oraz produktów w systemie eBilet, z zastrzeżeniem, że regulaminy organizatorów (dalej „Regulaminy Organizatorów”) poszczególnych wydarzeń artystycznych (w tym spektakli, koncertów oraz innych wydarzeń) bądź bezpośrednich sprzedawców (zwanych dalej „Organizatorami”) mogą nakładać na nabywców dodatkowe obowiązki niewymienione w niniejszym Regulaminie. Każdy Klient najpóźniej w chwili wyrażenia woli związania się z karabas.pl umową o zakup biletu oraz z Organizatorem umowę o udział w wydarzeniu – w obu przypadkach zawartymi na odległość ma możliwość zapoznania się i akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Organizatora oraz jest informowany o przysługujących mu prawach i obowiązkach.
Dokonując transakcji w serwisie karabas.pl, Klient może zawrzeć umowę zakupu biletu oraz dodatkową umowę zakupu produktu.
Sprzedaż biletów oraz produktów w systemie karabas.pl jest prowadzona przez: GO2SHOW SPÓŁKA Z O. O., NIP: 6751768934, ul. GĘSIA, 8/205, KRAKÓW, kod 31-535, adres e-mail: info@karabas.pl.
Dane Organizatora danego wydarzenia wskazane są w opisie wydarzeniu na stronie www.karabas.pl . O ile w informacji na stronie www.karabas.pl nie wskazano inaczej Organizator jest przedsiębiorcą, a organizacja imprezy mieści się w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
karabas.pl jest upoważniony do dokonywania w imieniu Organizatora czynności związanych z zawarciem i wykonaniem umowy o udział w imprezie zawartej pomiędzy Klientem a Organizatorem.

2. PROCEDURA ZAWIERANIA UMÓW I DOKONYWANIA ZAKUPÓW
Bilety są sprzedawane na strone karabas.pl. Możliwy jest także zakup biletów poprzez naszych afiliantów. Bilety zakupione w punkcie sprzedaży uważa się za sprzedane w momencie ich opłacenia u operatora stacjonarnego punktu sprzedaży.
Zamawiając Bilety oraz dokonując za nie płatności Klient zobowiązany jest do zachowania należytej staranności. Wprowadzenie nieprawidłowych danych np. kwoty przelewu, numeru rezerwacji lub kodu płatności lub danych płatnika uniemożliwiające identyfikację Klienta może skutkować odmową zaksięgowania wpłaty oraz anulowaniem transakcji.
Podczas transakcji nabycia przez Klienta biletów karabas.pl pełni rolę pośrednika pomiędzy Organizatorem wydarzenia a Klientem. karabas.com odpowiada za dostarczenie biletu wstępu na wydarzenie. Organizator zobowiązany jest do umożliwienia posiadaczowi biletu uczestnictwa w wydarzeniu.
2.1. Zakup biletów w serwisie internetowym karabas.pl
Po dokonaniu wyboru wydarzenia z oferty serwisu, wyboru kategorii oraz rodzaju biletów oraz zaznaczeniu miejsc na planie sali, w której odbywa się wybrane wydarzenie (w przypadku wydarzeń, dla których dostępne są miejsca numerowane) lub wybraniu liczby miejsc/pakietów nienumerowanych (w przypadku wydarzeń, dla których dostępne są miejsca nienumerowane) należy wypełnić formularz z danymi osobowymi oraz wybrać metodę płatności oraz opcję dostawy biletów.
W przypadku wyboru płatności tradycyjnym przelewem Klient klikając pole „Potwierdzam zakup i płacę / confirm and pay”, wyraża wolę związania się umową na odległość i dokonuje rezerwacji biletu na wybrane przez siebie wydarzenie. Naciśnięcie przycisku "Potwierdzam zakup i płacę / confirm and pay", oznacza zamówienie z obowiązkiem zapłaty i stanowi potwierdzenie zakupu w serwisie www.karabas.pl. Następnie na podany przez Klienta w procesie rezerwacji adres e-mail zostaje wysłane wstępne potwierdzenie rezerwacji biletów. Po realizacji przelewu zgodnie z instrukcją, która znajduje się we wstępnym potwierdzeniu rezerwacji oraz zaksięgowaniu środków na rachunku karabas.pl Klient otrzymuje wiadomość email z podziękowaniem za dokonanie płatności i potwierdzeniem zarejestrowania płatności w systemie oraz, w przypadku wyboru biletu domowego – bilet elektroniczny wysyłany w wiadomości e-mail w postaci linku lub załącznika.
W przypadku wyboru płatności kartą lub przelewem online za pośrednictwem PayU S.A., lub PayPal Klient klikając pole „Potwierdzam zakup i płacę / confim and pay”, wyraża wolę związania się umową na odległość i dokonuje rezerwacji biletu na wybrane przez siebie wydarzenie. Naciśnięcie przycisku "Potwierdzam zakup i płacę / confirm and pay", oznacza zamówienie z obowiązkiem zapłaty i stanowi potwierdzenie zakupu w serwisie www.karabas.pl. Następnie Klient zostaje przekierowany na stronę PayU S.A., lub PayPal. Po otrzymaniu przez karabas.pl od PayU S.A., lub PayPal informacji o realizacji płatności przez Klienta na podany przez Klienta w procesie rezerwacji adres e-mail zostaje wysłane potwierdzenie. Klient otrzymuje potwierdzenie rezerwacji biletów oraz, w przypadku wyboru biletu domowego – bilet elektroniczny wysyłany w wiadomości e-mail w postaci linku lub załącznika.
W przypadku opłaty za bilet przelewem online lub kartą za pośrednictwem PayU S.A., lub PayPal, wysłanie do Klienta mailowego potwierdzenia zarejestrowania płatności w systemie karabas.pl następuje po otrzymaniu przez karabas.pl potwierdzenia z PayU S.A., lub PayPal o dokonaniu płatności przez Klienta.
W razie jakichkolwiek wątpliwości co do poprawności przebiegu rezerwacji należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta przez adres e-mail: sale@karabas.pl Zakazane jest używanie botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi teleinformatycznych umożliwiających zakup biletów bez ingerencji Klienta. Zastrzegamy sobie prawo do anulowania biletów zakupionych z użyciem niedozwolonych narzędzi.

3. BILETY
3.1. Zasady ogólne
Bilet stanowi dokument uprawniający do uczestnictwa w wydarzeniu na jakie został wystawiony. Zakup biletu oznacza akceptację Regulaminów dotyczących uczestnictwa w wydarzeniu. Pojedynczy bilet uprawnia do wejścia jedną osobę. W zależności od rodzaju wydarzenia bilet może być imienny lub na okaziciela. Bilet imienny uprawnia do wejścia jedynie osobę, której imię i nazwisko zostało wskazane na bilecie. Dopuszczalność i tryb zmiany danych na bilecie imiennym, w tym konieczność poniesienia opłaty za zmianę danych i jej wysokość, określa Organizator w Regulaminie Organizatora.
Bilet podlega weryfikacji w momencie wejścia na wydarzenie – nie ma możliwości ponownego wykorzystania biletu. Bilet nie może być kserowany, skanowany lub kopiowany w jakikolwiek inny sposób – w przypadku wykrycia takiego postępowania, bilet traci swoją ważność.
Klient powinien przechowywać bilety w bezpiecznym miejscu. karabas.pl nie ponosi odpowiedzialności za zagubione lub skradzione bilety. Należy zauważyć, że bezpośrednie działanie promieni słonecznych lub ciepła może niekiedy uszkodzić bilety.
Duplikaty biletów wystawiane są wyłącznie w sytuacji, gdy Organizator wydarzenia przewiduje taką możliwość. Wydawanie duplikatów może wiązać się z koniecznością zapłaty opłaty za wydanie duplikatu w wysokości 20 zł (powiększonej o koszty wysyłki).
Klient ma prawo weryfikowania zgodności biletu z treścią złożonego przez niego zamówienia. W przypadku, gdy treść biletu jest niezgodna z zamówieniem Klient obowiązany jest zgłosić ten fakt niezwłocznie do karabas.pl, gdyż błędy w treści biletów mogą skutkować odmową możliwości uczestniczenia w wydarzeniu. Zniszczenie biletu może spowodować brak możliwości weryfikacji kodu a w konsekwencji odmówienie wstępu na wydarzenie.
Bilet uprawnia do uczestniczenia w wydarzeniu w miejscu wskazanym w jego treści. karabas.pl oraz Organizator w uzasadnionych przypadkach, w szczególności z przyczyn technicznych lub produkcyjnych, są uprawnieni do zmiany pierwotnie zamówionych miejsc na inne zarówno przed, jak i w trakcie wydarzenia. karabas.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń ilościowych przy zakupie biletów na określone wydarzenia przez jedną osobę. Liczba ta jest określona przez Organizatora i jest weryfikowania przy każdej transakcji. Polityka ta ma na celu wyeliminowanie nieuczciwych praktyk w zakresie zakupów biletów. Ograniczenie dotyczące maksymalnej liczby biletów może przypadać na osobę, lub na kartę płatniczą. Powyższe zastrzeżenie nie może być obchodzone poprzez zakładanie dodatkowych kont przez tego samego Klienta. Zastrzegamy sobie prawo do anulowania biletów zakupionych powyżej tego limitu. Bilety mogą być sprzedawane z określonymi zastrzeżeniami dotyczącymi wstępu lub wykorzystania, takimi jak dotyczące ograniczonego, przesłoniętego lub bocznego widoku lub minimalnego wieku uprawniającego do wstępu. Wszelkie tego typu zastrzeżenia będą zamieszczone na naszej stronie internetowej lub zostaniecie Państwo o nich powiadomieni w inny sposób przed lub w momencie dokonywania rezerwacji biletów.
Nabywanie w celu odprzedaży z zyskiem biletów wstępu na wydarzenia artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo ich sprzedaż z zyskiem jest niezgodne z prawem i stanowi wykroczenie z art. 133 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeksu Wykroczeń (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 281, ze zm.). Ponadto, Organizatorzy mogą zabronić odsprzedaży lub przekazania biletów na poszczególne wydarzenia.
Nie można łączyć biletu z żadnymi usługami hotelarskimi, turystycznymi lub usługami w zakresie zakwaterowania i/lub jakimikolwiek innymi towarami, produktami lub usługami w celu stworzenia pakietu, o ile nie zostanie wyrażona przez karabas.pl lub Organizatora formalna pisemna zgoda. Decyzje w zakresie odwołania wydarzenia, zwrotów pieniędzy z tytułu odwołania wydarzenia, w zakresie zamiany biletu, odmowy wstępu na wydarzenie, nakazania opuszczenia wydarzenia, w zakresie zmiany programu wydarzenia, miejsca posiadaczowi biletu podejmuje Organizator na zasadach określonych w regulaminach dotyczących wydarzenia.
3.2. Ceny oraz kategorie cenowe
W zależności od wydarzenia w ramach systemu sprzedaży dostępne są bilety w różnych kategoriach cenowych. Na niektóre wydarzenia dostępne są również bilety ulgowe oraz pakiety specjalne, jak np. 3+1 (tzn. kup cztery bilety zapłać za trzy). Takie bilety są udostępniane na dane wydarzenie w zależności od decyzji Organizatora wydarzenia. O cenach biletów na wydarzenie decyduje Organizator. karabas.pl jedynie pośredniczy w ich sprzedaży. Organizator decyduje o przynależności konkretnych miejsc do danej kategorii cenowej.
Zamieszczona w serwisie karabas.pl mapka z planem sali ma jedynie charakter poglądowy. Szczegółowych informacji na temat warunków panujących na sali, w tym widoczności z poszczególnych miejsc sali udziela Organizator i to u Organizatora Klient powinien w razie wątpliwości poszukiwać informacji w tym zakresie.
karabas.pl nie dysponuje informacjami w tym zakresie i w związku z tym nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niedogodności dla Klienta wynikające ze specyfiki wybranego przez Klienta miejsca.
W przypadku chęci zgłoszenia reklamacji w związku z niedogodnościami (np. zła widoczność w związku z ustawieniem kamer telewizyjnych), w ramach niektórych wydarzeń karabas.pl może pośredniczyć w procesie reklamacji. Jednakże karabas.pl jest jedynie pośrednikiem, zaś podmiotem obowiązanym do rozpatrzenia reklamacji jest Organizator danego wydarzenia.
W trakcie trwania sprzedaży biletów w ramach systemu sprzedaży pula biletów może być zwiększana (mogą być dodawane kolejne bilety do sprzedaży) lub zmniejszana. Ceny biletów mogą ulegać zmianie w trakcie trwania sprzedaży. W związku z tym w wypadku anulowania rezerwacji biletów dokonanej w ramach systemu sprzedaży karabas.pl np. z powodu wpłaty przez Klienta należności za bilety po terminie lub niepotwierdzenia przez system płatności elektronicznych uiszczenia opłaty za Bilet w terminie, karabas.pl nie będzie ponosił odpowiedzialności wobec Klienta za brak możliwości zakupu biletów w wybranej przez Klienta pierwotnie cenie (w szczególności w przypadku, gdy cena biletów na dane wydarzenie w międzyczasie wzrośnie lub w ofercie karabas.pl pozostaną jedynie bilety droższe).
karabas.pl stara się, aby ceny zakupu biletów dostępnych dla naszych Klientów nie różniły się od tych w jakich bilety dostępne są u Organizatora. Jednakże z uwagi na to, że serwis karabas.pl ponosi koszty funkcjonowania systemu elektronicznej rezerwacji biletów, ceny biletów w serwisie karabas.pl i jego punktach sprzedaży mogą być wyższe od cen u Organizatorów. Dopłaty te są przeznaczone na pokrycie kosztów funkcjonowania serwisu. Brak zgody na dopłatę do obowiązującej u Organizatorów oryginalnej ceny biletu wyrażony po opłaceniu rezerwacji nie stanowi podstawy do reklamacji lub anulowania rezerwacji.
Do ceny biletów na poszczególne wydarzenia mogą być doliczone opłaty dodatkowe (w szczególności opłata serwisowa wyrażająca się w odpowiednim procencie całkowitej ceny zakupu biletu na wydarzenie lub opłaty wprowadzone przez Organizatora wydarzenia). O wysokości opłat dodatkowych oraz całkowitej cenie zakupu Klient zostanie poinformowany przed umożliwieniem mu dokonania zakupu biletu na wydarzenie.
3.3. Kody rabatowe
W ramach systemu sprzedaży biletów karabas.pl dostępne są kody rabatowe o określonych nominałach. Kody rabatowe obniżają cenę brutto każdego biletu lub cenę brutto całego zamówienia o zniżki na jakie opiewają. W zależności od konkretnego przypadku lub wydarzenia, którego dotyczą kody rabatowe, maksymalna liczba biletów, co do których można zastosować kody rabatowe jest określona ilościowo. Kody rabatowe mogą obowiązywać przez cały okres sprzedaży lub tylko w określone dni. Mogą dotyczyć grupy wydarzeń lub pojedynczego wydarzenia. Kody to kombinacja znaków literowych lub znaków literowych i liczb. O wprowadzeniu oraz warunkach obowiązywania kodów rabatowych zawsze decyduje Organizator wydarzenia. Kody rabatowe mogą być publikowane za pomocą wszelkich środków komunikowania, w tym w mediach, w mediach społecznościowych, w newsletterach, na stronie internetowej www.karabas.pl lub za pośrednictwem Organizatora (ogólnodostępnie lub do wybranego grona odbiorców).
3.4. Vouchery karabas.pl
Serwis karabas.pl oferuje również Voucher, który można następnie wymienić na wybrane wydarzenie spośród propozycji na naszej stronie.

4. DOSTAWA I ODBIÓR BILETÓW
4.1.Zasady ogólne
Możliwe są następujące opcje dostawy i odbioru biletów sprzedawanych w ramach systemu sprzedaży karabas.pl: bilet domowy, przesyłka kurierska krajowa, przesyłka pocztowa krajowa. Nie wszystkie wymienione wyżej sposoby odbioru i dostawy biletów mogą być dostępne w ramach danego wydarzenia. O dostępnych w ramach danego wydarzenia sposobach odbioru i dostawy biletów oraz wysokości opłaty za dostawę Klient jest poinformowany najpóźniej w chwili dokonywania rezerwacji biletów.
4.2. Bilet domowy
Przy rezerwacji z opcją „bilet domowy”, po opłaceniu rezerwacji, jej odbiorca odbiera bilet w formie elektronicznej umożliwiającej jego wydrukowanie przez rezerwującego we własnym zakresie. Pojedynczy bilet domowy uprawnia do wejścia na dotyczące go wydarzenie jedną osobę. karabas.pl nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieuprawnionego powielenia raz otrzymanego biletu domowego przez rezerwującego lub osoby trzecie, którym rezerwujący udostępnił dane otrzymanego biletu domowego (w tym wydruku lub kopii elektronicznej). karabas.pl nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Klienta, w trakcie wykonywania rezerwacji, błędnego adresu e-mail, na który przesyłane są „bilety domowe”.
4.3. Przesyłka pocztowa oraz przesyłka kurierska
Bilety są wysyłane według kolejności odbywania się wydarzeń (bilety na wydarzenia w najbliższej przyszłości są wysyłane w pierwszej kolejności). Maksymalny czas dostawy biletów wynosi 30 dni w przypadku zakupu biletów na wydarzenia odbywające się na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz 60 dni w przypadku zakupu biletów przez klienta zlokalizowanego poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (z zastrzeżeniem podania przez Klienta prawidłowego adresu dostawy). W momencie, gdy Klient poda niepełny lub błędny adres do wysyłki, wysyłka może trwać dłużej lub może nie dojść do skutku z winy Klienta. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na podanie prawidłowych i kompletnych danych oraz wpisanie ich w odpowiednie miejsca w formularzu. W przypadku wątpliwości co do poprawności danych prosimy o kontakt telefoniczny lub poprzez formularz kontaktowy. karabas.pl nie ponosi odpowiedzialności za błędnie podany przez Klienta adres dostawy biletów. Informacja na temat kosztów dostawy jest podawana w trakcie procesu rezerwacji biletu.

5. SPOSÓB I TERMIN PŁATNOŚCI
5.1. Zasady ogólne
W zależności od kanału sprzedaży oraz decyzji Organizatora wydarzenia możliwe są następujące rodzaje płatności: przelew online, przelew tradycyjny, karta płatnicza, BLIK, portfele elektroniczne, płatność gotówką, odroczone płatności oraz płatność ratalna. Skorzystanie z wymienionych metod płatności wymagać będzie zawarcia odrębnej umowy z dostawcą danej usługi płatniczej. W przypadku zakupu w pozostałych punktach sprzedaży płatności dokonywane są zgodnie z zasadami stosowanymi przez te punkty.
5.2. Karta płatnicza
W przypadku płatności kartą płatniczą, po zatwierdzeniu rezerwacji wykonywanej za pośrednictwem serwisu transakcyjnego eBilet (poprzez kliknięcie pola: „Potwierdzam zakup i płacę / confirm and pay”) Klient zostanie przekierowany do PayU S.A., lub PayPal. Przed podaniem numeru karty płatniczej prosimy o upewnienie się, że nastąpiło poprawne przekierowanie i że Klient znajduje się na stronie serwisu internetowego PayU S.A., lub PayPal oraz, że połączenie jest szyfrowane (adres strony powinien zaczynać się od "https://") Za realizację i bezpieczeństwo transakcji kartami płatniczymi przeprowadzanych na stronach internetowych PayU S.A. odpowiada PayU S.A.
Za realizację i bezpieczeństwo transakcji kartami płatniczymi przeprowadzanych na stronach internetowych PayPal odpowiada PayPal, zgodnie ze swoim regulaminem. Dokonując płatności przy użyciu karty płatniczej należy wybrać typ karty (typy akceptowanych kart płatniczych Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic), wpisać 16-cyfrowy nr karty, datę ważności karty oraz kod CVV2/CVC2, który znajduje się na odwrocie karty. W wypadku anulowania rezerwacji biletów w ramach systemu sprzedaży karabas.pl z powodu zapłaty za bilety po czasie wymaganym przez PayU S.A., PayPal (15 minut), karabas.pl nie będzie ponosił odpowiedzialności wobec Klienta za brak możliwości zakupu przez Klienta biletów w wybranej przez niego pierwotnie cenie (w szczególności w przypadku, gdy bilety na dane wydarzenie zostaną wyprzedane, cena biletów na dane wydarzenie w międzyczasie wzrośnie lub w ofercie karabas.pl pozostaną jedynie bilety droższe).
5.3. Przelew tradycyjny
W przypadku wyboru opcji płatności przelewem tradycyjnym zapłata powinna nastąpić możliwie jak najszybciej. Płatność powinna zostać zrealizowana zgodnie z instrukcją znajdująca się w potwierdzeniu rezerwacji. Kwota przelewu powinna być zgodna z kwotą do zapłaty podaną w potwierdzeniu rezerwacji, w szczególności nie powinna być zaokrąglana, czy dzielona na kilka przelewów. Tytuł przelewu powinien być taki sam, jak tytuł podany w potwierdzeniu rezerwacji. Na zaksięgowanie przelewu na rachunku karabas.pl czekamy 72 godziny od momentu wykonania rezerwacji. Po tym terminie rezerwacja jest anulowana, a bilety wracają do ogólnodostępnej puli biletów przeznaczonych do sprzedaży. W przypadku anulowania zamówienia nie ma możliwości jego przywrócenia, a jedynie jest możliwe złożenie nowego zamówienia. W takim przypadku karabas.pl nie może zagwarantować, że wybrane bilety będą wciąż dostępne. W przypadku, gdy wpłacone pieniądze wpłynęły po terminie określonym powyżej, Klientowi przysługiwać będzie jedynie zwrot wpłaconych środków.

6. FAKTURA
Po uprzednim zaznaczeniu na karcie rezerwacji biletów opcji otrzymania faktury VAT, faktura ta zostanie dostarczona Klientowi na zasadach i w terminach wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług (VAT). W przypadku otrzymania przez karabas.pl całości zapłaty za bilet, fakturę VAT wystawia się Klientowi nie później niż 15 (piętnastego) dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zapłata została przez karabas.pl otrzymana. Faktura VAT jest przesyłana w formacie pdf na adres e-mail podany przez Klienta w procesie rezerwacji.

7. WSTĘP I UCZESTNICTWO
Organizator oraz właściciel lub zarządca obiektu, na którym odbywa się wydarzenie są upoważnieni do odmówienia wstępu w razie, gdy klienci dopuszczą się naruszenia jakichkolwiek postanowień i warunków wydarzenia lub warunków przez nich ustalonych. Organizator, właściciel lub zarządca obiektu, na którym odbywa się wydarzenie mogą okazjonalnie przeprowadzać kontrole bezpieczeństwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientom.
W przypadku spóźnienia, Organizator oraz właściciel lub zarządca obiektu, na którym odbywa się wydarzenie podejmą starania w celu zapewnienia osobom spóźnionym wstępu w trakcie przerwy na wydarzenie, przy czym wstęp nie zawsze może zostać zagwarantowany.
Nieupoważnione używanie sprzętu fotograficznego lub nagrywającego jest zabronione. Pióra laserowe, telefony komórkowe, psy (poza będącymi przewodnikami osób z niepełnosprawnościami) i własne artykuły spożywcze i napoje klientów mogą być także zabronione (prosimy o sprawdzenie regulaminu obiektu oraz Regulaminu Organizatora).
Przedłużająca się ekspozycja na hałas może uszkadzać słuch.
Przed dokonaniem zakupu Biletów Klient zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz szczegółowymi informacjami dotyczącymi danego wydarzenia. W trakcie niektórych wydarzeń mogą być używane efekty specjalne takie jak efekty dźwiękowe, audiowizualne, świetlne oraz pirotechniczne, które mogą stanowić przeciwwskazania zdrowotne dla niektórych osób.
Klienci są zobowiązani do zapoznania się z wytycznymi organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 oraz przestrzegania zasad określonych przez organizatora wydarzenia.

8. ZWROTY BILETÓW / REZERWACJI
8.1. Prawo odstąpienia od umowy
W przypadku zakupu biletów Klientowi zawierającemu umowę w systemie sprzedaży biletów karabas.pl poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. W przypadku zakupu Produktów Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. W ciągu 14 dni od otrzymania Produktu, Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, może odstąpić od umowy bez podania przyczyn zawiadamiając o tym karabas.pl na adres sale@karabas.pl. Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt. W przypadku odstąpienia od umowy karabas.pl zobowiązuje się do zwrotu dokonanych przez Klienta płatności za bilet. Zwrot środków nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. karabas.pl może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. zwroty płatności będą dokonywane przy użyciu tego samego sposobu płatności, którego użył Klient.
8.2. Zwroty
Jeżeli Regulamin Organizatora danego wydarzenia przewiduje zwrot biletów i w zakresie, w jakim zwrot taki przewiduje, do udziału karabas.pl w procedurze zwrotu będą miały zastosowanie poniższe zasady.
W przypadku zwrotu Biletu, karabas.pl będzie zobowiązany do zwrotu na rzecz Klienta ceny za bilet w przypadku i w zakresie kwot otrzymanych na ten cel przez karabas.pl od Organizatora.
W przypadku uzyskania przez karabas.pl od Organizatora wiarygodnej informacji o odwołaniu wydarzenia lub zmianie jej daty, lub godziny, karabas.pl podejmie niezbędne działania w celu, jak najszybszego przekazania przedmiotowej informacji Klientom.
8.2.1. Zwrot w przypadku odwołania wydarzenia
W przypadku odwołania wydarzenia karabas.pl dokona na rzecz Klienta zwrotu ceny biletu oraz wszystkich opłat obligatoryjnych uiszczonych przy zakupie biletu. W przypadku płatności kartą płatniczą środki zostaną zwrócone na rachunek karty, którą dokonano płatności za bilet. Zwrot środków za zakupione bilety nastąpi w terminie 14 dni od dnia odwołania wydarzenia.
W przypadku zakupu w punkcie stacjonarnym bilety należy zwracać w miejscu zakupu za okazaniem dowodu zakupu.
8.2.2. Zwrot w przypadku zmiany daty lub miejsca wydarzenia
W przypadku zmiany daty wydarzenia, Organizator za pośrednictwem karabas.pl zaproponuje Klientom miejsca na wybrane wydarzenie w innym terminie (w miarę dostępności) o wartości odpowiadającej wartości pierwotnie zakupionych biletów. Aby dokonać zwrotu biletu należy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy dostępny na sale@karabas.pl podając informację o chęci zwrotu biletu oraz numer rezerwacji.
W przypadku zmiany daty lub miejsca wydarzenia i zgłoszenia przez Klienta chęci zwrotu biletu, karabas.pl dokona na rzecz Klienta zwrotu ceny biletu oraz wszystkich opłat obligatoryjnych uiszczonych przy zakupie biletu.
W przypadku płatności przelewem środki zwracane są na numer rachunku bankowego, z którego została wykonana płatność za bilet, chyba że Klient wskaże inny numer rachunku wysyłając karabas.pl e-mail z konta pocztowego przypisanego do zamówienia. W przypadku płatności kartą płatniczą informację o płatności kartą należy podać w zgłoszeniu. Środki będą zwrócone na rachunek karty, którą dokonano płatności za bilet.
Zwrot środków za zakupione bilety nastąpi w terminie 14 dni od otrzymania przez karabas.pl informacji o chęci zwrotu biletu.
W przypadku zakupu w punkcie stacjonarnym bilety należy zwracać w miejscu zakupu za okazaniem dowodu zakupu.
8.2.3. Inne zwroty
Zwrot biletów lub ich wymiana, w przypadkach innych niż te, o których mowa w pkt 8.2.1. i 8.2.2. powyżej nie są możliwe.

9. REKLAMACJE
Reklamacje związane z zakupem biletu lub Produktu w systemie dystrybucji biletów mogą być zgłaszane w formie elektronicznej przez formularz kontaktowy na sale@karabas.pl.
Ustosunkowanie się do reklamacji przez karabas.pl następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. karabas.pl nie jest Organizatorem wydarzeń, na które sprzedaje bilety, dlatego do zgłoszeń reklamacyjnych dotyczących zwrotów biletów i rezerwacji, stosuje się postanowienia punktu 8 niniejszego Regulaminu.
W przypadku nieuznania przez karabas.pl reklamacji złożonej przez Klienta, może on skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności może zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich oraz miejskich lub powiatowych rzeczników praw konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
Klient będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL.

10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
karabas.pl ponosi odpowiedzialność za bilety zakupione wyłącznie poprzez portal karabas.pl oraz w partnerskich stacjonarnych punktach sprzedaży. Bilety odkupione od innych Klientów, zakupione w nieoficjalnych punktach sprzedaży lub za pośrednictwem podmiotów trzecich, nieposiadających praw do sprzedaży i dystrybucji biletów, mogą okazać się nieważne.
Zamówione przez Klienta samodzielnie usługi, w tym turystyczne, hotelarskie i usługi w zakresie zakwaterowania w związku z wydarzeniem są organizowane na własne ryzyko Klienta.
Organizator ponosi odpowiedzialność za organizowane przez siebie wydarzenie, tym za jego odbycie i przebieg oraz za dopuszczenie Klienta do udziału w wydarzeniu.

11. PRAWO WŁAŚCIWE
Transakcje kupna biletów oraz wszelkie czynności określone niniejszym regulaminem podlegają przepisom prawa Rzeczpospolitej Polskiej. W odniesieniu do Klienta będącego konsumentem, w rozumieniu rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego I Rady (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I), i mającego miejsce zwykłego pobytu w krajach Unii Europejskiej, wybór prawa Rzeczpospolitej Polskiej nie pozbawia Klienta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów tego państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu.

12. DANE OSOBOWE
Dane osobowe podane przez Klientów w miejscach do tego przeznaczonych, karabas.pl przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z polityką prywatności.
Organizatorom ujawniane są dane osobowe Klientów jedynie w przypadkach przewidzianych w Regulaminie w celach związanych z przeprowadzaniem Transakcji oraz Organizacji wydarzenia. W innych przypadkach, za uprzednią zgodą osoby, której dane dotyczą.
Zabronione jest wykorzystywanie informacji, o których mowa w niniejszym punkcie, w celach komercyjnych polegających na promowaniu w jakiejkolwiek postaci działalności Klienta prowadzonej poza karabas.pl.
Spółka zastrzega sobie prawo do filtrowania i zatrzymywania wiadomości wysyłanych przez Klientów w ramach narzędzi udostępnionych w karabas.pl, w szczególności jeśli mają charakter spamu, zawierają treści naruszające niniejszy Regulamin lub w inny sposób zagrażają bezpieczeństwu Klientów. W przypadku, gdy na skutek automatycznej analizy wiadomości, o której mowa powyżej, Spółka nie będzie w stanie udzielić odpowiedzi Klientowi, jego wiadomość zostanie niezwłocznie przekazana do Organizatorowi celem udzielenia odpowiedzi.

13. WYPOWIEDZENIE I ZMIANA REGULAMINU
Klient może wypowiedzieć stosunek prawny łączący go z karabas.pl ze skutkiem natychmiastowym przez likwidację utworzonego przez Klienta konta. Wypowiedzenie nie ma skutku w odniesieniu do wzajemnych zobowiązań karabas.pl i Klienta wynikających z dokonanego już zakupu biletu, Produktu lub Vouchera.
Niniejszy Regulamin może być zmieniany na zasadach i w zakresie określonym w art. 384[1] Kodeksu cywilnego, tj. przez doręczenie lub uprzystępnienie informacji o zmianie w sposób wskazany w art. 384 Kodeksu cywilnego. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia doręczenia informacji o zmianie lub w innym terminie wskazanym w takiej informacji, chyba że Klient przed jej wejściem w życie wypowie stosunek prawny łączący go z karabas.pl w sposób oraz ze skutkami wskazanymi powyżej. Zmiana Regulaminu nie ma skutku względem zakupów biletu, Produktu lub Vouchera dokonanych przed zmianą, do których zastosowanie znajduje Regulamin w brzmieniu obowiązującym w dacie zakupu